Notez cet article

YouTube heeft een aantal updates aangekondigd voor contentmakers, waaronder feedback van kijkers over live uitzendingen, nieuwe tools voor broadcastmanagement, verbeterde informatie en nog veel meer.

YouTube introduceert live reacties om de community tijdens live uitzendingen te versterken en voegt functies toe die het beheer van live uitzendingen verbeteren.

Daarnaast breidt YouTube het bereik van publicaties uit naar Android-tablets en geeft het informatie over het soort inhoud dat kijkers op andere kanalen bekijken.

Hier vind je meer informatie over de nieuwste YouTube-updates voor contentmakers.

Live reacties op live feeds

Na het succes van het experiment met gesynchroniseerde reacties op lange video’s, rolt YouTube nu reacties uit op livestreams.

YouTube heeft ontdekt dat het de gemeenschap bevordert als kijkers op specifieke momenten kunnen reageren en de reacties van anderen kunnen observeren.

Kijkers die een YouTube-stream bekijken op een iOS-apparaat kunnen nu in realtime reageren door te kiezen uit een reeks reacties. Hoewel makers en kijkers de reacties kunnen zien, blijven de gebruikers erachter anoniem.

Kanalen die in aanmerking komen voor live streaming hebben standaard feedback ingeschakeld, maar makers kunnen deze functie uitschakelen via het live bedieningspaneel.

Nieuwe functies voor beter beheer van live uitzendingen

Met twee nieuwe functies kunnen makers hun live uitzendingen beter beheren.

De eerste, advertentie-automatisering, stelt YouTube in staat om het beste moment te bepalen om mid-roll advertenties in te voegen tijdens een live-uitzending. Deze functie is optioneel en makers kunnen ervoor kiezen om mid-roll advertenties handmatig in te voegen.

De tweede functie is het live controlepaneel, dat uitzendstatistieken en mogelijkheden voor advertentietoevoer biedt in een kleinere weergaveruimte. Makers hebben toegang tot dit paneel door op het uitklapvenster in de live controlekamer te klikken en de permanente URL te plakken om het live controlepaneel in een encoder van een derde partij zoals OBS te plaatsen.

Verbeterde publieksgerichtheid met een kaart van de populairste indelingen

Om makers te helpen weloverwogen beslissingen te nemen over welke formaten ze willen publiceren of mee willen experimenteren, lanceert YouTube een proefversie van een nieuwe kaart die de meest bekeken formaten op andere kanalen weergeeft.

De kaart bevat gegevens over het type video’s dat door kijkers elders wordt bekeken, uitgesplitst naar video’s, snelkoppelingen en live uitzendingen.

Voorheen voorzagen YouTube-analyses makers niet van metingen van de kijkactiviteit van hun publiek op andere kanalen.

Publicaties zichtbaar op Android-tablets

Makers kunnen nu publicaties maken op tablets en YouTube test de mogelijkheid om publicaties zichtbaar te maken op Android-tablets.

Er zijn ook plannen om deze functionaliteit in de komende maanden naar iPads te brengen, als antwoord op de grote vraag van zowel makers als kijkers.

Tot slot

Deze updates bieden nieuwe manieren om het publiek te betrekken, informatie over hun voorkeuren te krijgen en de live uitzendervaring te vereenvoudigen.

Op de hoogte blijven van deze veranderingen en het aanpassen van contentstrategieën is essentieel voor blijvende groei en succes op YouTube.

Lionel

Lionel est un professionnel spécialisé dans l’optimisation des résultats de recherche d’un site internet. Grâce à ses connaissances et à l’utilisation d’outils efficaces, il élabore des stratégies de mots-clés, de liens, de contenu et de référencement local et vidéo afin d’améliorer la visibilité du site sur les moteurs de recherche. En tant que consultant SEO, il utilise également son expertise pour suivre les tendances et mettre en place des stratégies pour faire remonter un site internet dans les résultats de recherche