Sommige ondernemers hadden slechts 60 seconden om de kwaliteit van de antwoorden van de Google-chatbot op de prompts te beoordelen.
Google heeft de evaluatie van chatbotreacties voorrang gegeven boven de kwaliteit van zoekresultaten, althans voor sommige van zijn contractwerkers, sinds januari, volgens een rapport van Insider.
Waarom is dat belangrijk?
Google investeert momenteel duidelijk veel middelen in Bard en andere AI-initiatieven. Zoeken blijft het belangrijkste product en de belangrijkste inkomstenbron. Het is dus interessant om te weten dat Google zo geïnvesteerd is in Bard dat het blijkbaar middelen heeft teruggetrokken om zoekresultaten te evalueren, wat de kwaliteit mogelijk kan beïnvloeden.
Antwoorden van AI onderzoeken, geen onderzoek
De beoordelaars ontvingen een gebruikersvraag (bijv. een vraag, verklaring of instructie), samen met twee mogelijke antwoorden die werden gegenereerd door een AI-chatbot (de naam “Bard” werd niet gebruikt). De beoordelaars moesten het beste antwoord kiezen.
Maar recensenten vinden zichzelf eerder giswerk dan dat ze de antwoorden van de chatbot evalueren en controleren. Dit komt omdat sommige beoordelaars zeiden dat ze niet genoeg tijd hadden om te onderzoeken welk antwoord het beste was, vooral bij technische of complexe onderwerpen waar ze misschien niet bekend mee zijn, aldus Insider.

Vaarwel E-A-T
Google-evaluatoren krijgen een specifieke hoeveelheid tijd om hun taken uit te voeren, variërend van 60 seconden tot enkele minuten.
“Drie uur onderzoek om een taak van 60 seconden te voltooien is een geweldige manier om het probleem waar we nu mee te maken hebben voor te stellen,” vertelde een recensent aan Insider.
Kwaliteitsbeoordelaars onderzoek
Google heeft op zijn minst sinds 2005 menselijke reviewers in dienst die de kwaliteit van pagina’s, websites en zoekresultaten beoordelen aan de hand van een uitgebreide set richtlijnen. Google heeft altijd verklaard dat feedback van reviewers geen directe invloed heeft op organische zoekresultaten, maar hun opmerkingen kunnen wel worden gebruikt om wijzigingen te evalueren.
Google-medewerkers is ook gevraagd om te helpen Bard te verbeteren. Google heeft medewerkers gevraagd om 2 tot 4 uur te besteden aan het testen van Bard, het herschrijven van antwoorden of het geven van andere vormen van feedback, zoals we in februari hebben gemeld.

Lionel est un professionnel spécialisé dans l’optimisation des résultats de recherche d’un site internet. Grâce à ses connaissances et à l’utilisation d’outils efficaces, il élabore des stratégies de mots-clés, de liens, de contenu et de référencement local et vidéo afin d’améliorer la visibilité du site sur les moteurs de recherche. En tant que consultant SEO, il utilise également son expertise pour suivre les tendances et mettre en place des stratégies pour faire remonter un site internet dans les résultats de recherche